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Could be, but I can't think of any application where you would need an "always on" power supply for Electronic Toll Collection. Dashcams I can understand, but probably not for ETC. One outlet could be on the right side of the car, and the other on the left side...Just wondering why there are two of them.
I can think of the possibility that maybe one of them is a constant power source.
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ただ、どうして2つあるのか疑問です。
もしかすると1つは常時電源の可能性も考えられますね。
謎ですね。ドライブレコーダーと異なり料金回収装置がエンジン OFF の状態で稼働する必要は無いだろう、といずれも ACC かと思い込んでいました。配線の先が車内の違う箇所に向かっているんじゃないかと想像しています。
Wouldn't the aluminum subframes be grounded together? If not, I might consider running a grounding line through each subframe and engine as well. Didn't think I would have had to consider doing this on a modern car, but hey, it's a Lotus...However, my last car also had a hard time getting grounding because the body was aluminum, so where would be a good place to get grounding?
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しかし、前の車も車体がアルミだったためにアースの取得に苦労しましたが、アースは何処から取るのが良いのでしょうね。
実車がないので確認できないのですが、フレーム・サブフレーム間は繋いでないのですか?オーディオ屋さんがやるようなアース線を各アルミ部分とエンジンブロック間に通すべきだろうか悩みます。見えないところでアルミと銅を接触させるのはあまり気持ちのいいものではありませんが。20年前に流行った手法をイマドキの車に使う必要なんかないと思いたいところですが、まぁ、ロータスですし...
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